Remont niedziałającego siłownika do wywrotki

Siłowniki używane non stop, w ciągu użytkowania ulegają uszkodzeniu. W pierwszej kolejności przeważnie czynimy rozbiórkę i kontrolę siłownika. Badamy, czy nie ma luzów,mankamentów uszczelnienia, powłoki czy tłoczka. Gdyby została podniszczona obudowa, to cały siłownik przestanie działać. Tak jest dlatego, że wady korpusu mają wpływ na osiowość siłownika i powodują dalsze skazy tłoczków a także uszczelnień Nagminnym źródłem awarii siłownika jest zużycie uszczelek. Uszczelki siłownika mogą się kurczyć lub spęcznieć podczas pracy i należy je dobierać pod wzorcowy rozmiar.

silowniki auto

Należy zdawać sobie sprawę, że siłownik wykaże najlepszą użyteczność jedynie wtedy, gdy będzie doszczelniony, a to zapewniają tylko najwyższej jakości uszczelki przeznaczone do siłowników. Jeżeli siłownik posiada tłoczysko wykonany z stopu aluminium lub żeliwa, często płaszczyzna tłoka jest pokiereszowana, zawiera startą powłokę albo wżery, a to ma istotne znaczenie dla działania siłownika. Nastaje konieczność zrobienia obróbki mechanicznej i galwanicznej. Zdarza się również, że siłownik ma zdeformowane tłoczysko. Prostowanie tego w metodami amatorskimi jest bezcelowe i nie daje pożądanych wyników. W związku z tym siłownik musi być dokładnie skontrolowany jeśli chodzi o średnice wewnętrzne obudowy oraz tłoczka. Jeśli średnica jest niezgodna, siłownik powinien zostać wyposażony w nowiutki tłok wykonany z analogicznego metalu. Ostatnim etapem odnowy siłownika hydraulicznego jest zmontowanie go.Zanim jednak zmontujemy wszystko, siłownik musi zostać pieczołowicie umyty rozpuszczalnikiem i przesuszony sprężonym powietrzem. Trzeba też pamiętać, że naprawiony i zmontowany siłownik powinien być zabezpieczony przez wnikaniem zanieczyszczeń i wilgoci do środka.