Maty na prąd do dróg dojazdowych.

Projektując wykorzystanie terenu przed budynkiem z uwzględnieniem dojazdów warto przed położeniem kostki, czy opcjonalnie wylaniem masy bitumicznej zadbać o BHP i komfort użytkowania. Jest to istotne zimą, gdy spodziewamy się przymrozków, zamarznięć i śnieżyc. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji gdy garaż posiadamy poniżej powierzchni gruntu.

maty grze

Aby pewnie parkować i wyparkować wóz w tym czasie można zainstalować maty grzewcze do zjazdów. Płachty grzewcze do tego zastosowania to gotowe do ułożenia maty z zamontowanymi w odpowiedniej odległości od siebie kablami ogrzewającymi, dzięki którym otrzymamy właściwą moc na metr kwadratowy. Płachty posiadają szerokość 0,6 m i graniczne 21 m długości. Pozwala to na dopasowanie do każdego pomysłu. Na najazdach stosuje się najczęściej po pojedynczej wiązce przypadającej pod linią najazdu auta. Można zamontować maty na prąd również pod chodnikiem.

Płachty, w zależności od zastosowanego podłączenia, występują w alternatywnych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa moc wykorzystywana pod płytki chodnikowe wynosi 300W/m2. Istnieją wersje, które posiadają tymczasową wytrzymałość termiczną do +240 stopni i dzięki tej odporności można je zalewać asfaltem. Maty grzewcze owe mają 400W/m2 i jak wersje o niższej mocy na m2, w powiązaniu od stosowanej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby układ pracował prawidłowo niezbędne jest zamontowanie sterownika. Najwydajniejszy regulator powinien posiadać dwa czujniki. Czujnik temperatury i receptor zawilgocenia. Tylko zamontowanie obu jednocześnie gwarantuje właściwe funkcjonowanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odpompowania liniowego zastosowanego na drodze dojazdowej do parkingu powinno się zainstalować najlepiej podwójnie ułożony kabel samoregulujący się. Da nam to gwarancje, że zgromadzona tam woda nie zamarznie. Tak zamontowana konstrukcja pozwoli właścicielom na komfortowe korzystanie przez wiele, wiele zim.