Burty zrobione ze stali są bardziej mocne, ale także cięższe od aluminiowych, co powinno się uwzględnić w trakcie tworzenia projektu takiej konstrukcji, bo od finalnej masy samochodu zależy zużycie paliwa. Wiadomo, że im większy tonaż, tym więcej stracisz na paliwo. Wysokość ścianek burtowych do przyczepki dobiera się do wielkości i ciężaru ładunku, jaki ma być przewożony. W celu ułatwienia załadowania, burty powinny mieć możliwość ich uchylania, z tej przyczyny produkuje się je na zawiasach, a nie jako spawane.
Znane zawiasy do burt zrobione są z dwóch części – jedna śrubowana do burty w dolnej części, druga do profilu obwodowego auta. Same burty wykańczają zamknięcia, pozwalające na podtrzymanie burty w pionie podczas transportu. Do tego celu doskonale nadają się kłonice burtowe, które mogą być podobnie zdejmowane, co może być pomocne podczas poziomego załadunku długich przedmiotów. Zawiasy na otwieranych burtach montuje się zazwyczaj w takich odległościach, by utrzymać sztywność konstrukcji i uniknąć możliwości wykrzywienia burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to przede wszystkim jeden odlew profilu o wysokości 400 mm. W przypadku, gdy zabudowa burtowa ma być wyższa, burtę taką zestawia się z pojedynczych desek aluminiowych o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczą trzy zawiasy umieszczone równomiernie co około 800mm.