Przy modernizacji ciężarówki właściciele w wielu przypadkach zastanawiają się jaki typ profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z wytrzymałością, jednak są dość ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na zmniejszenie ładowności pojazdu. Szczególnie ważne jest to w przypadku aut ciężarowych o mniejszej ładowności. Wykorzystując lekkie burty aluminiowe można powiększyć ilość transportowanego ładunku, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Stosując podłogę aluminiową dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z ładunkiem jest bardzo wnikliwie analizowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych norm skutkuje zapłatą wysokiej kary. Profile aluminiowe można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek.
Najłatwiejszym sposobem montowania burt jest ich zakup w systemie zatrzaskowym. Każda deska posiada wzdłuż całej rozciągłości system zaczepów, który umożliwia zapięcie z kolejnym profilem aluminiowym. Wyjątkiem jest profil górny, który ma gładko wykończony brzeg. W taki sposób można stawiać osłony na konieczną wysokość uzależnioną od wymagań. Zastosowanie specjalnej deski o węższej ścianie pozwala na zamontowanie części do przytwierdzenia konstrukcji plandekowej. Burty aluminiowe cieszą się uznaniem nie tylko ze względu na łatwe mocowanie, ale także brak konieczności ich malowania. Wybierając profile w wersji anodowanej nie ma potrzeby ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji z warstwą ochronną dostępne są również elementy pomocnicze konieczne do mocowania zabudowy burtowej, np. profile na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można przymocować między deską dolną, a podłogą uszczelnienie.